امروز : چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۲

گفتمان سازی رسانه ای و فرهنگ حمایت از تولید داخلی

چالوس نیوز - امروزه رسانه ها در هر موضوعی که ورود پیدا کردند توانستند در فرهنگ سازی آن در جامعه موفق باشند که با موضوع گفتمان سازی رسانه ای در حمایت از تولید داخلی می توانند فرهنگ سازی کنند.
گفتمان سازی رسانه ای و فرهنگ حمایت از تولید داخلی
جمعه | ۱۳۹۷/۰۲/۰۷ - ۱۵:۳۷ |
کد خبر : ۱۴۴ |
انتخاب سردبیر

به گزارش چالوس نیوز، امروز در بسیاری از اقشار مختلف جامعه موضوع استفاده از تولیدات داخلی  به درستی تبیین نشد و نیاز است این موضوع به صورت کارشناسی و در سطح اقشار مختلف جامعه از طریق گفتمان سازی فرهنگ سازی شود.
رسانه ها تنها عاملی هستند که می توانند با حضور کارشناسان و مقالات و اخبار و مصاحبه ها مسیر گفتمان سازی در حوزه حمایت از تولیدات داخلی را راه بیاندازند تا از این طریق فرهنگ سازی درستی پیرامون این موضوع در جامعه در جامعه تببین شود.

* حمایت مردم از تولیدات داخلی به اقتصاد کشور کمک می کند

فرماندار چالوس آشنایی بیشتر مردم با اهداف حمایت از تولیدا داخلی را ضروری دانست و گفت: حمایت مردم از تولیدات داخلی به اقتصاد کشور کمک می کند.
محمدناصر زندی در گفتگو با خبرنگار چالوس نیوز بیان داشت: حمایت از تولیدات داخلی توسط هموطنان راهی است که می تواند وابستگی کشور به خارج از کشور را کاهش دهد و ما با اجرای دقیق آن بر رونق تولید و اشتغال بیافزاییم.
وی ادامه داد: امروز مردم ما باید بدانند اگر از تولیدات داخلی استفاده کنند و به کالاهای خارجی نه بگویند می توانند به اقتصاد مقامتی کمک کنند تا کشور ما در بحث اقتصاد به تولیدات داخلی وابسته شود.
نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس تصریح کرد: رسانه ها باید با طرح موضوعات و ابعاد مختلف حمایت از تولیدات داخلی  در حوزه های مختلف برای مردم گفتمان سازی داشته باشند و دیدگاه و نظرات کارشناسان و شهروندان را در این حوزه بیان کنند تا این موضوع فرهنگ سازی شود. زندی تاکید کرد: با فرهنگ سازی موضوع حمایت از کالای ایرانی در جامعه قطعا می توانیم به اهدافی که در تحقق شعار سال تبیین شده است برسیم و در این زمینه رسانه ها نقش موثری دارند و باید از ظرافت رسانه ای خود برای فرهنگ سازی شعار سال بهره ببرند.
وی با تاکید بر این موضوع که مردم نگاه مثبتی به رسانه ها دارند بیان داشت: مردم همواره نگاه مثبت و مطلوب تری به رسانه ها داشتند و قطعا رسانه ها می توانند در زمینه حمایت از کالای ایرانی  با گفتمان سازی رسانه ای به فرهنگ سازی این موضوع در جامعه بهتر و مطلوب تر از اقشار مختلف تاثیر گذار باشند.
زندی تاکید کرد: تلید کنندگان ایرانی نیز باید تلاش کنند با استفاده از ظرفیت های و پتاسنیل ها و نیروهای متخصص ایرانی کیفیت تولیدات خود را بالا ببرند تا مردم گرایش بیشتری به کالاهای ایرانی داشته باشند که در این راه باید از ظرفیت های رسانه ای کشور کمک بگیرند و قطعا ارتباط سازنده رسانه ها با تولیدکنندگان می تواند در حمایت از کالای ایرانی در جامعه تاثیرگذار باشد.

 
رونق اشتغال، هدف حمایت از کالای ایرانی
یکی از موضوعاتی که در حمایت از کالای ایرانی نهفته است رونق اشتغال و کسب و کار در جامعه است، موضوعی که امروز به عنوان یک دغدغه مطرح است.
قطعا گرایش مردم به تولیدات داخلی موجب می شود تا بازار کار افزایش یافته و جوانان به سمت اشتغال گرایش پیدا کنند و رسانه ها با فرهنگ سازی استفاده از تولیدات داخلی می توانند در این زمینه نقش آفرین باشند.
شهرک های صنعتی شهرستانها که امروز در ورطه فراموشی قرار گرفتند با عرضه تولیدات خود به بازارهای داخلی می توانند میزان اشتغال زایی را نیز افزایش دهند و از این رو رسانه ها باید پای کار بیاند و به تشویق مردم به حوزه تولیدات بومی بپردازند تا در این زمینه گفتمان سازی مناسبی داشته باشند.

* رونق شهرک های صنعتی کوچک در گرو حمایت از کالای ایرانی

رئیس اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی یکی از نتایج به دست آمده از حمایت تولیدات داخلی را رونق شهرک های صنعتی کوچک دانست.
علی درویش در گفتگو با خبرنگار چالوس نیوز بیان داشت: گرایش مردم به تولیدات داخلی موجب می شود تا تولیدی های مستقر در شهرک صنعتی کوچک نیز می توانند به افزایش تولید بپردازند.
وی تاکید کرد: رسانه ها با فراهم کردن شرایط گفتمان سازی با موضوع  حمایت از کالای ایرانی و با محور قرار دادن اهداف تحقق آن می توانند فرهنگ سازی خوبی را در سطح جامعه داشته باشند.
رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: رسانه ها می توانند با اطلاع رسانی دقیق از میزان اشتغال و کمک به تولیدات داخلی فرهنگ سازی خوبی را در استقبال مردم در استفاده از کالای ایرانی داشته باشند.

* اعتماد مردم به رسانه ها نقطه مثبت برنامه ریزی ها است
یکی از اصحاب رسانه شهرستان چالوس معتقد است اعتماد مردم به رسانه ها نقطه مثبت برنامه ریزی ها محسوب می شود و این موضوع به فرهنگ سازی حمایت از کالای ایرانی کمک می کند.
سید قادر موسوی در گفتگو با خبرنگار چالوس نیوز بیان داشت: در موضوع  حمایت از کالای ایرانی رسانه  ها با اختصاص دادن بخش هایی از یادداشت،سرمقاله ، گزارش و مصاحبه های اقتصادی در این حوزه می توانند گفتمان سازی خوبی را راه اندازی کنند.
وی ادامه داد: موضوعات مختلف رسانه ای با اهداف تعیین شده در شعار سال مانند تشویق مردم به استفاده از تولیدات داخلی می توانند به فرهنگ سازی در این بخش کمک کنند.

 * گفتمان سازی رسانه ای برگ برنده فرهنگ سازی حمایت از کالای ایرانی
با مطالب بیان شده از سوی مسئولان فوق در می بایم که رسانه ها با گفتمان سازی بخش های مختلف اقتصاد مقاومتی می توانند فرهنگ سازی مناسبی را در حوزه حمایت از کالای ایرانی  داشته باشند.
رسانه باید با تعریف موضوعات مختلف به گزارش و مصاحبه های گوناگون با کارشناسان در حوزه اقتصاد و نتایج حمایت از کالای ایرانی داشته باشند تا در این زمینه به تببین اهداف آن برای جامعه بپردازند.
قطعا با جایگاهی که رسانه ها در جامعه دارند می توانند نقش ارزنده ای در فرهنگ سازی موضوع شعار سال و تحقق آن در جامعه داشته باشند.
گزارش از: ساسا شیخی / سایت چالوس نیوز

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
  • اولین نظر را شما بدهید