امروز : جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۱۲

فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی از راه گفتمان سازی رسانه ای

امروزه رسانه ها در هر موضوعی که ورود پیدا کردند توانستند در فرهنگ سازی آن در جامعه موفق باشند که با موضوع گفتمان سازی رسانه ای در حوزه اقتصاد مقاومتی می توانند فرهنگ سازی کنند.
فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی از راه گفتمان سازی رسانه ای
دوشنبه | ۱۳۹۶/۱۰/۲۵ - ۱۲:۱۴ |
کد خبر : ۱۲۵ |
چالوس

امروز در بسیاری از اقشار مختلف جامعه موضوع اقتصاد مقاومتی به درستی تبیین نشد و نیاز است این موضوع به صورمت کارشناسی و در سطح اقشار مختلف جامعه از طریق گفتمان سازی فرهنگ سازی شود.

رسانه ها تنها عاملی هستند که می توانند با حضور کارشناسان و مقالات و اخبار و مصاحبه ها مسیر گفتمان سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی را راه بیاندازند تا از این طریق فرهنگ سازی درستی پیرامون اقتصاد مقاومتی در جامعه تببین شود.

اصلاح الگوی مصرف کلیدی ترین اصل در بحث اقتصاد مقاومتی است که باید مورد توجه قرار گیر و گفتمان سازی این موضوع از طریق رسانه ها و پردازش آن در رسانه های مختلف گروهی قطعا یک فرهنگ سازی خوبی در بحث اصلاح الگوی مصرف در جامعه به دنبال خواهد داشت.

 

* مردم باید با اصول اقتصاد مقاومتی بیشتر آشنا شوند

فرماندار چالوس آشنایی بیشتر مردم با اصول و مبانی اقتصاد مقاومتی را ضروری دانست و خواستار فرهنگ سازی این موضوع در جامعه شد.

محمدناصر زندی در گفتگو با خبرنگار چالوس نیوز بیان داشت: اقتصاد مقاومتی راهی است که می تواند وابستگی کشور به خارج از کشور را کاهش دهد و ما با اجرای دقیق آن بر رونق تولید و اشتغال بیافزاییم.

وی ادامه داد: امروز مردم ما باید بدانند اگر اصلاح الگوی مصرف ، استفاده از تولیدات داخلی و صرفه جویی داشته باشند می توانند به اقتصاد مقامتی کمک کنند تا کشور ما در بحث اقتصاد به تولیدات داخلی وابسته شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس تصریح کرد: رسانه ها باید با طرح موضوعات و ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی در حوزه های مختلف برای مردم گفتمان سازی داشته باشند و دیدگاه و نظرات کارشناسان و شهروندان را حوزه اقتصاد مقاومتی بیان کنند تا این موضوع فرهنگ سازی شود.

زندی تاکید کرد: با فرهنگ سازی موضوع اقتصاد مقاومتی در جامعه قطعا می توانیم به اهدافی که در تحقق شعار سال تبیین شده است برسیم و در این زمینه رسانه ها نقش موثری دارند و باید از ظرافت رسانه ای خود برای فرهنگ سازی شعار سال بهره ببرند.

وی با تاکید بر این موضوع که مردم نگاه مثبتی به رسانه ها دارند بیان داشت: مردم همواره نگاه مثبت و مطلوب تری به رسانه ها داشتند و قطعا رسانه ها می توانند در زمینه اقتصاد مقاومتی با گفتمان سازی رسانه ای به فرهنگ سازی این موضوع در جامعه بهتر و مطلوب تر از اقشار مختلف تاثیر گذار باشند.

 

رونق اشتغال، هدف اجرای اقتصاد مقاومتی

یکی از موضوعاتی که در اجرای اقتصاد مقاومتی نهفته است رونق اشتغال و کسب و کار در جامعه است موضوعی که امروز به عنوان یک دغدغه مطرح است.

قطعا گرایش مردم به تولیدات داخلی موجب می شود تا بازار کار افزایش یافته و جوانان به سمت اشتغال گرایش پیدا کنند و رسانه ها با فرهنگ سازی استفاده از تولیدات داخلی می توانند در این زمینه نقش آفرین باشند.

شهرک های صنعتی شهرستانها که امروز در ورطه فراموشی قرار گرفتند با عرضه تولیدات خود به بازارهای داخلی می توانند میزان اشتغال زایی را نیز افزایش دهند و از این رو رسانه ها باید پای کار بیاند و به تشویق مردم به حوزه تولیدات بومی بپردازند تا در این زمینه گفتمان سازی مناسبی داشته باشند.

 

* رونق شهرک های صنعتی کوچک در اقتصاد مقاومتی

رئیس اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی یکی از نتایج به دست آمده از اقتصاد مقاومتی را رونق شهرک های صنعتی کوچک دانست.

علی درویش در گفتگو با خبرنگار چالوس نیوز بیان داشت: گرایش مردم به تولیدات داخلی موجب می شود تا تولیدی های مستقر در شهرک صنعتی کوچک نیز می توانند به افزایش تولید بپردازند.

وی تاکید کرد: رسانه ها با فراهم کردن شرایط گفتمان سازی با موضوع اقتصاد مقاومتی و با محر قرار دادن اهداف تحقق آن می توانند فرهنگ سازی خوبی را در سطح جامعه داشته باشند.

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: رسانه ها می توانند با اطلاع رسانی دقیق از میزان اشتغال و کمک به تولیدات داخلی فرهنگ سازی خوبی را در استقبال مردم از تولیدات داخلی داشته باشند.

 

* اعتماد مردم به رسانه ها نقطه مثبت برنامه ریزی ها است

یکی از اصحاب رسانه شهرستان چالوس ککعتقد است اعتماد مردم به رسانه ها نقطه مثبت برنامه ریزی ها محسوب می شود و این موضوع به فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی کمک می کند.

سید قادر موسوی در گفتگو با خبرنگار چالوس نیوز بیان داشت: در موضوع اقتصاد مقاومتی رسانه با اختصاص دادن بخش هایی از یادداشت،سرمقاله ، گزارش و مصاحبه های اقتصادی در این حوزه می توانند گفتمان سازی خوبی را راه اندازی کنند.

وی ادامه داد: موضوعات مختلف رسانه ای با اهداف تعیین شده در اقتصاد مقاومتی مانند تسویق مردم به استفاده از تولیدات داخلی می توانند به فرهنگ سازی در این بخش کمک کنند.

 

* گفتمان سازی رسانه ای برگ برنده فرهنگ سازی اقتصاد رسانه ای

با مطالب بیان شده از سوی مسئولان فوق در می بایم که رسانه ها با گفتمان سازی بخش های مختلف اقتصاد مقاومتی می توانند فرهنگ سازی مناسبی را در حوزه اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

رسانه باید با تعریف موضوعات مختلف به گزارش و مصاحبه های گوناگون با کارشناسان در حوزه اقتصاد مقاومتی داشته باشند تا در این زمینه به تببین اهداف آن برای جامعه بپردازند.

قطعا با جایگاهی که رسانه ها در جامعه دارند می توانند نقش ارزنده ای در فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی در جامعه داشته باشند.

گزارش از: ساسا شیخی / سایت چالوس نیوز

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
  • اولین نظر را شما بدهید